אם אתה כבר עוסק באחד מתחומי השיווק הדיגיטלי זה עומד להיות אחד המכתבים החשובים שתקרא בשנה הקרובה. כן, אני יודע שזה די יומרני לכתוב כזו הצהרה אבל אם תישאר איתי כאן אני עומד להראות לך איך השיטה שפיתחתי תשנה את חייך העסקיים לנצח. שיטה שאיתה אתה תעבדו הרבה פחות, תחיה עם הרבה פחות לחץ ותרוויח הרבה יותר…
עכשיו אני בטוח שאזעקת הבולשיט שלך זועקת לשמיים… ובצדק…
הרי כבר ראיתי אלף טקסטים כאלה. שמעת וראית הכל. בכל זאת אני ממש מקווה שהחשדנות הבריאה שלך לא תגרום לך לוותר. לוותר על עצמך ולעצמך. על המטרות והחלומות שלך.
מה שאני עומד להציג לך כאן זה את הדבר האמיתי!
למה?
כי אני בדיוק כמוך. משווק דיגיטלי. לא מנטור שאומר לך לצועק מול המראה "אני נמר! אני נמר" אלא בן אדם שמוכר את השירותים שלו – שירותי שיווק דיגיטליים כבר מעל 10 שנים.
הנה האמת … לקח לי הרבה שנים עד שפיצחתי את העניין. אני מודה שאני עדיין לא יודע הכל. אבל בכל אחת מ-3 השנים האחרונות השגתי מכירות של מעל מיליון שקלים עבור השירות שלי. תשלומים עבור פרויקטים וריטיינרים . כסף שעסקים – חלקן חברות בינלאומיות – שילמו לי כדי שאקדם אותם. מעבר לכך מעל 30 כתבות שלי פורסמו בעיתונים כלכליים כמו גלובס ודה מרקר, אני מרצה במעוף ולשכות המסחר והספר שלי 'שיווק בלי בולשיט' נמכר במעל 4,000 עותקים.
אני רוצה לקחת אותך אחורה. לפני 5 שנים חשבתי להרים ידיים. אומנם כבר חוויתי הצלחה מסוימת והייתי במצב כלכלי לא רע אבל ברמת הנפשית הייתי גמור. עבדתי כמו חמור, כי עשיתי כמעט הכל לבד. האנשים שכן לקחתי לעזור לי, לא עשו את העבודה כמו שצריך, והם עלו לי הרבה זמן וכסף. אני לא יכול לשכוח את דוח רווח ההפסד לשנת 2015. היו לי שם משהו כמו 600 אלף ש"ח במכירות. שזו אמורה להיות תוצאה טובה למישהו שמוכר שירות – אבל אחרי כל ההוצאות על פרסום ממומן, פרילנסרים ואנשי מכירות. כל מה שנשאר לי זה משכורת של בקושי 11 אלף ש"ח בחודש.
הרגשתי מושפל ומובס. גרוע מזה. הרגשתי שאני מרמה את עצמי. איך אני – שיודע כל כך הרבה על שיווק, שעסקים שוכרים כדי שאני אשווק אותם, "מומחה", לא מצליח להרוויח סכומי כסף משמעותיים בעסק שלי?
בפעם הראשונה אחרי הרבה שנים הושטתי את היד שלי לגלגל הצלה. זה היה יועץ עסקי שניער לי את הצורה.
אם אתם אנשי דיגיטל מעולים ומשום מה עדיין לא הגעתם לתוצאה שלה אתם ראויים מבחינה מקצועית, חשוב שתדעו שזה לא באשמתכם…
תחום הדיגיטל הוא לא כמו כל עסק אחר. כשאנשים באים לקבל את השירות שלנו, הם קונים את ה"ראש" שלנו, את יצירתיות ואת היכולת שלנו לספק להם תוצאות. הלוואי וזה היה מוצר שאפשר להוריד מהמדף ולדחוף ללקוח ולשכוח.
אבל זה לא…
לכן אנחנו, וכשאני אומר "אנחנו", אני מתכוון לאנשי דיגיטל, אנחנו חיות יצירתיות, רגשניות, אנחנו מבינים את הקושי של הלקוחות שלנו, מזדהים איתם ובדרך כלל חוץ מלהרוויח מהעבודה אנחנו באמת דואגים ללקוחות שלנו ורוצים שהם יצמחו.
העניין הוא שהעוצמות האלה כמה שהן חזקות ועוזרות ללקוחות שלנו לצמוח, עלולת להרוג אותנו ברמה עסקית.
אנחנו מתמסרים ללקוחות ושוכחים את העסק שלנו.
לי זה לקח בערך 5 שנים להבין ולהפנים ש…
אחרי בחינה מדוקדקת של כל הפעילות העסקית שלי יחד עם יועץ. הבנתי ש…
לא כל הלידים נולדים שווים, לא כל הלקוחות שווים, לא כל העסקות שוות. אני חייב לפעול אחרת לעבוד רק איפה שאפקטיבי ורווחי עבורי. לא להתמסר לכל לקוח, לא לקחת כל עסקה.
נכון, יותר קל לומר והרבה יותר קשה לבצע כי בשביל לבצע הייתי חייב שיטה – או לפחות מסגרת פעולה . בכל זאת, אני רק בן אדם אחד ולא חברה עם מאות עובדים ותקציבים של מיליונים.
בדיוק באותו זמן הגיע לידיים שלי ספר של משווק בשם פרי מרשל, שנקרא 20/80 של השיווק. יחד עם התובנות שקיבלתי מהיועץ העסקי בניתי שיטת עבודה מאוד ממוקדת.
יצרתי תוכנית ייחודית התפורה למידות של עצמאים הפועלים אך ורק בתחום השיווק הדיגיטלי. הרעיון הוא פשוט. לקחת אותך מהר מאוד מאיפה שאתה נמצא היום ומהר מאוד להביא אותך למקום בו אתה יכול סוף סוף ליהנות מהעבודה הקשה שהשקעת לאורך כל השנים. במהלך 90 הימים הבאים אנחנו נעבוד יחד על ארבעת המרכיבים הבאים:
מה הם הפרמטרים שצריך לבחון כדי לבחור את הלקוח הטוב ביותר עבורך. איך תחום עסקי איזו נישה או נישות? הלקוח שתבחרי ישפיע בצורה דרמטית על העסק שתבנה.
איזה תוכן צריך לצור (קייס סטאדי) כדי למשוך אליך את הלקוחות שאתה רוצה. כל התהליך וא' ועד ת' קשה שיגרום ללקוח להבין שאתה מבין עניין.
איך לבנות פרסום ממומן יעיל בפייסבוק אינסטגרם עבור העסק שלך. זה לא קורס על איך לפרסם בפייסבוק באופן כללי אלא איך לפרסם בצורה שתמשוך אליך לקוחות (כבר יצרתי עבור עצמי קמפיינים שעם השקעה.
איך להתנהל מול לקוחות פוטנציאליים. מה לשאול, מה לומר ואיך להציג את המחירים שלך כדי לסגור יותר עסקאות.
מספר שיטות בהן אני משתמש כל הזמן כדי לגייס לקוחות מבלי להשקיע כסף בפרסום. אני אראה לך בדיוק מה הנוסח של הפוסטים והאי מיילים שאני כותב כדי לגייס לקוחות – בעלי עסקים.
נראה לך איך לגייס אנשי מפתח ומהם המערכות שאתה צריך בעסק כדי להצמיח אותו עם ביטחון, שליטה והרבה מאוד וודאות!
אני ממש לא אוהב להגביל את ההכנסה שלי אבל עם תוכנית כזו אין לי ברירה. אני רוצה לפחות בשלב הזה להעביר אותה בעצמי. במקביל אני מנהל עסק ולכן הזמן שלי מאוד מוגבל. לכן כרגע אני יכול לקחת איתי רק את 6 אנשי דיגיטל הכי טובים. הם יקבלו ממני תמיכה מלאה במייל ובוואטסאפ למשך תקופת התוכנית.
האמת שכולם לא יקרה אם לא תעשה דבר….
וזה בדיוק העניין. אין לי כאן אינטרס לעשות איזה מכירת לחץ של "קנה מהר" או "קנה עכשיו כי אחרת תמות". זו לא הפואנטה. אני מעריך שאם הגעת עד לכאן אתה ממש לא מרוצה מאיך שהעניינים מתגלגלים עד עכשיו. הקטע הוא שעוד שבוע ועוד שבוע עובר והכל נשאר פחות או יותר אותו דבר. כדי לשנות כיוון צריך קודם קל לקבל החלטה.
תחשוב על זה שכרגע יש שתי דלתות שעומדות מולך אתה יכול לבחור:
בדלת מספר 1 – להמשיך לעשות את מה שאתה עושה עכשיו. זה בסדר. רוב האנשים לא משנים את הדבר בהם הם פועלים לאורך החיים ולכן נשארים בינוניים.
או
בדלת מספר 2 – בה אתה מקבל את כל הכלים, השיטות והתמיכה כדי לפרוץ ולתפוס את המקום שבאמת מגיע לך…
להגשמת חלומותיך העסיסיים ביותר!
אבינועם שחר
נ.ב. הנה קצת תוצאות מהשטח…